استعدادیابی

9:تم توانمندی انعطاف‌پذیر (Adaptability) کلیفتون

تم توانمندی انعطاف‌پذیر (Adaptability)

 

تم توانمندی انعطاف‌پذیر (Adaptability)

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که یکی از ۵ نقطه قوت شما “انعطاف‌پذیر” است، دارای بسیاری از ویژگی‌ها و توانمندی‌هایی هستید که طی این مقاله به بررسی اجمالی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

 

 

تم توانمندی انعطاف‌پذیر:

افرادی که در این دسته‌بندی از انواع تم توانمندی کلیفتون قرار می‌گیرند، ترجیح می‌دهند که با جریان محیطی در حرکت باشند. آنان در لحظه زندگی می‌کنند. این دسته از افراد، نه‌تنها آینده را مقصد ثابتی نخواهند دید؛ بلکه بر این باورند که آینده، مکان و لحظه‌ای برای مشاهدۀ نتایج تصمیمات فعلی افراد است؛ به همین سبب، آینده را هر زمان که بخواهند انتخاب می‌کنند.

با توجه به موارد ذکر شده، می‌توان گفت که آنان، اشخاصی منعطف و سازگاری هستند.تم توانمندی انعطاف‌پذیر:

افرادی که از مقادیر بالایی از تم توانمندی انعطاف‌پذیر برخوردارند، ترجیح می‌دهند تا بر روی سیر روزگار موج‌سواری کنند تا اینکه برای هر لحظۀ خود نگران و مضطرب باشند.

این دسته از افراد، تمایل بسیار زیادی دارند تا در لحظۀ فعلی خود زندگی کرده و بر اساس اتفاقاتی که در لحظه رخ می‌دهد تصمیم‌گیری کنند. آنان معتقدند با این روش، آینده را بر اساس اتفاقات فعلی کشف می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

پیشنهاد ما به شما:

در راستای تم توانمندی انعطاف‌پذیر، به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • سرعت پاسخ خود را به اتفاقات احتمالی که به‌طور لحظه‌ای رخ می‌دهند را افزایش دهید. برای مثال: درصورتی‌که قرار است به دلیل یک اتفاق سفر کنید، از پیش به این موضوع فکر کنید که چطور می‌توان در کمترین زمان ممکن لوازم خود را جمع کنید.
  • توجه داشته باشید در زمان‌های که تحت فشار زیادی هستید، حتماً از کمک کردن به همکاران خود غافل نشوید و سعی کنید روش‌های عملکرد بهینه را دریابید و متناسب با آن عمل کنید؛ چرا که شما در این کار عالی و برگزیده هستید.Clifton
  • در تلاش باشید تا اعتبار خود را بر مبنای خونسردی و آرامش خود بسازید؛ چرا که این موضوع در شرایطی که دیگران دچار آشفتگی شده‌اند، تا حد بسیار زیادی به کار می‌آید.
  • توجه داشته باشید که حتماً از کارها و اموری که تحت یک ساختار مشخص و بر اساس پیش‌بینی‌ها انجام می‌شوند، خودداری کنید؛ چرا که چنین اموری می‌تواند شما را تا حد بسیار زیادی خسته کند.
  • افراد برخوردار از ویژگی استراتژیک، تمرکز و یا باور، گزینۀ بسیار مناسبی برای تشکیل یک تیم جدید خواهند بود؛ چرا که این افراد قادرند در برنامه‌های بلند مدتی که دارید، به شما کمک کنند.

 

 

 

 

 

۳ ویژگی بارز تم توانمندی انعطاف‌پذیر:

  • افرادی به‌شدت انعطاف‌پذیر هستند. برای مثال: آن دسته از افرادی که همیشه خود را با جمع و شرایط وفق می‌دهند.
  • تا حد بسیار زیادی در اتفاقات گوناگون، خونسردی خود را حفظ می‌کنند. به همین دلیل است که معمولاً حال بهتری هم نسبت به دیگران دارند.۳ ویژگی بارز تم توانمندی انعطاف‌پذیر:
  • جزء آن دسته از افرادی هستند که اغلب به هیچ وجه آینده‌نگر نیستند.

۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی انعطاف‌پذیر:

  • اورژانس و فوریت‌های پزشکی
  • آتش‌نشانی
  • خدمات پس از فروش

 

 

 

کلام آخر:

در آخر حتماً به‌خاطر داشته باشید که شما جزء آن دسته از افرادی هستید که در کارها و اموری موفق می‌شوید که شرایط تغییر مداومی داشته باشد.

اگر با توجه به مواردی که طی این مقاله به آن اشاره شد، شما هم از تم توانمندی انعطاف‌پذیر برخوردار هستید، حتماً در اولین فرصت به بررسی و تحلیل مشاغلی همچون خبرنگاری، تولید برنامه‌های تلویزیونی، فعالیت‌های امدادی، پشتیبانی از مشتریان و… بپردازید.۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی انعطاف‌پذیر:

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “9:تم توانمندی انعطاف‌پذیر (Adaptability) کلیفتون

نظرات بسته شده است.