استعدادیابی

12: تم توانمندی همدلی (Empathy) کلیفتون

تم توانمندی همدلی (Empathy)

 

تم توانمندی همدلی (Empathy)

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که یکی از ۵ نقطه قوت شما “همدلی” است، دارای بسیاری از ویژگی‌ها و توانمندی‌هایی هستید که طی این مقاله به بررسی اجمالی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

 

 

 

تم توانمندی همدلی:

افرادی که در این دسته‌بندی از انواع تم توانمندی کلیفتون قرار می‌گیرند، به‌خوبی می‌توانند خود را به‌جای دیگران قرار دهند و احساسات آن‌ها را به‌خوبی درک کنند.

جالب است بدانید که این دسته از افراد، می‌توانند جهان هستی را از دید دیگران ببینید؛ توجه داشته باشید که این موضوع، بدین معنا نیست که آن‌ها لزوماً با دیدگاه دیگران موافق هستند!تم توانمندی همدلی:

بسیاری بر این باور هستند که این دسته از افراد، نسبت به سایر افراد حس ترحم و دلسوزی دارند؛ در صورتی که این‌گونه نیست و این مورد، تا حد بسیار زیادی با همدلی در تفاوت است؛ اما اغلب قادر به درک و فهمیدن دیگران هستند.

بهتر است بگوییم: توانایی درک کردن دیگران، یک توانایی غریزی برای شما محسوب می‌شود؛ چرا که آنان این توانایی را دارند که برای بیان احساسات و عواطف خود، بهترین کلمات و جملات را انتخاب کنند؛ به همین سبب است که دیگران خیلی زود جذب این دسته از افراد می‌شوند.

افرادی که از تم توانمندی همدلی برخوردارند، قادرند خود را در موقعیت، شرایط، زندگی و… دیگر افراد در نظر بگیرند و احساسات و عواطف دیگران را به‌خوبی درک کنند.

 

 

 

پیشنهاد ما به شما:

در راستای تم توانمندی همدلی، به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • حتماً سعی داشته باشید احساساتی که ابراز می‌کنید نام داشته باشند؛ در ادامه تا جایی که ممکن است، به دیگران هم کمک کنید تا روی احساسات خود نام بگذارند؛ چرا که این موضوع سبب می‌گردد تا در این شرایط، افراد درک بهتری از یکدیگر خواهند داشته باشند.
  • توجه داشته باشید که با درک احساسات دیگران، می‌توانید تا حد بسیار زیادی اعتماد آنان را به خود جلب کنید. توانمندی همدلی:
  • شما قادرید تا در مواقع لازم، سکوت کنید و از سخن گفتن خودداری کنید؛ چرا که این سکوت، به‌منظور انتقال حس درک کردن به دیگران است؛ یعنی شما بدون گفتن کلمه‌ای، قادر هستید آن‌ها را درک کنید.
  • حتماً حتماً حتماً سعی کنید تا با اشخاصی که از ویژگی فرمان یا فعال‌کننده برخوردارند، تیم شوید؛ چرا که ویژگی‌هایی که این اشخاص دارند، به شما کمک می‌کند تا اقدامات لازم را در امور گوناگون انجام دهید.

 

 

 

 

 

 

 

 

۳ ویژگی بارز تم توانمندی همدلی:

  • این دسته از افراد، قادرند احساسات گوناگون را به‌خوبی درک کنند.
  • جالب است بدانید که آنان تا حد بسیار زیادی از شادی دیگران شاد می‌شوند.۳ ویژگی بارز تم توانمندی همدلی:
  • آنان افرادی به‌شدت دوست داشتنی و محبوب هستند.

۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی همدلی:

  • مشاوره
  • تدریس
  • پرستار

 

 

 

 

 

کلام آخر:

اگر متناسب با موارد ذکر شده طی این مقاله بدین موضوع پی برده‌اید که شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که از تم توانمندی همدلی برخوردارید، به شما تبریک می‌گوییم! چرا که شما می‌توانید همراه بسیار خوبی برای دوستان، آشنایان و همچنین همسر خود باشید.

برخورداری از این تم توانمندی، تا حد بسیار زیادی در روابط عاطفی و حتی دوستانه مؤثر واقع خواهد شد.۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی همدلی:

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “12: تم توانمندی همدلی (Empathy) کلیفتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *