استعدادیابی

31:تم توانمندی نظم (Discipline) کلیفتون

تم توانمندی نظم (Discipline)

تم توانمندی نظم (Discipline)

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که یکی از ۵ نقطه قوت شما “توانمندی نظم” است، دارای بسیاری از ویژگی‌ها و توانمندی‌هایی هستید که طی این مقاله به بررسی اجمالی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

 

تم توانمندی نظم:

افرادی که در این دسته‌بندی از انواع تم توانمندی کلیفتون قرار می‌گیرند، اغلب از امور روتین و ساختارها لذت می‌برند. آنان در هر کاری عاشق ایجاد نظم هستند. جهان آنان باید قابل پیش‌بینی باشد؛ در نتیجه نیاز به نظم و برنامه‌ریزی دارند. شما به‌طور ذاتی ساختار خود را به جهان تحمیل می‌کنند.
آنان کارها و امور روزمره و از پیش تنظیم‌شده‌ای دارند و تا حد بسیار زیادی به مهلت‌ها و زمان اهمیت می‌دهند. این دسته از افراد همیشه دوست دارند که احساس کنترل داشته باشند.

افرادی که از مقادیر بالایی از تم توانمندی نظم برخوردارند، از وجود روال‌ها، روتین‌ها و همچنین ساختارمند بودن زندگی‌شان لذت می‌برند؛ به همین منظور است که دنیای این افراد، با نظمی که در آن ایجاد می‌کنند تعریف می‌شود.

تم توانمندی نظم:

پیشنهاد ما به شما:

در راستای تم توانمندی نظم، به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • اینکه دائماً در پی آن باشید که همه چیز را کنترل کنید تا سر جای خود باشد، ممکن است گاهاً سبب ناراحتی شما شود؛ در صورتی که به‌هیچ‌وجه این‌گونه نیست؛ چرا که این، ویژگی شماست! بخش بسیار جالب ماجرا آن است که بعد از مدتی افراد از شما انتظار خواهند داشت که نظم کل امور را کنترل کنید.
  • توجه داشته باشید که از یک متد مدیریت زمان استفاده کنید؛ چرا که این کار به شما کمک خواهد کرد تا با بهره‌وری بالاتری کار کنید.
  • سعی کنید که بپذیرید اشتباه‌ها ممکن است شما را بسیار ناراحت کند؛ بنابراین به‌منظور دقت بالایی که دارید، باید روشی پیدا کنید که شرایط گوناگونی را که در رویدادی به دلیل کمبود دقت رخ می‌دهد را مدیریت کنید.
  • حتماً سعی کنید به دیگران کمک کنید تا کمی جریان نظم را به زندگی خود اضافه کنند؛ چرا که این روش به خود شما کمک بزرگی خواهد کرد.
  • این احتمال وجود دارد که عدم نظم دیگران شما را تا حد بسیار زیادی آشفته کند؛ به همین منظور، در این شرایط بهتر است روی نتایجی که افراد به‌‎دست می‌آورند تمرکز کنید تا فرایند اجرای کاری که آنان انجام می‌دهند.
  • توجه داشته باشید که این احتمال هم وجود دارد که دیگران نظم شما را به سرسختی تعبیر کنند؛ به همین سبب پیشنهاد می‌شود به این افراد توضیح دهید که این ویژگی نظم می‌تواند در افزایش کیفیت کار شما مؤثر واقع شود.

۳ ویژگی بارز تم توانمندی نظم:

۳ ویژگی بارز تم توانمندی نظم:

  • افرادی کمال‌گرا هستند.
  • تا حد بسیار زیادی به جزئیات دقت می‌کنند.
  • برنامه‌ریزی‌های بسیار دقیقی دارند.

۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی نظم:

۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی نظم:

کلام آخر:

اگر متناسب با موارد ذکر شده طی این مقاله بدین موضوع پی برده‌اید که شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که از تم توانمندی نظم برخوردارید، به شما تبریک می‌گوییم! چرا که شما قادر هستید تمام نکات موجود در یک موضوع را بررسی کنید و متناسب با آن، بهترین و همچنین کارآمدترین برنامه‌ریزی‌ها را ارائه دهید.تم توانمندی نظم:

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “31:تم توانمندی نظم (Discipline) کلیفتون

  1. علی گفت:

    این مقالات مربوط به استعداد یابی کلیفتون عالی هستن من دارم طراحی مسیر شغلی آقای امین آرامش رو انجام میدم و واقعا مطالب سایتت خیلی داره بهم کمک میکنه واقعا احساس قدردانی نسبت بهت دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *