استعدادیابی

21: تم توانمندی رقابت (Competition) کلیفتون

تم توانمندی رقابت (Competition

تم توانمندی رقابت (Competition)

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که یکی از ۵ نقطه قوت شما “رقابت” است، دارای بسیاری از ویژگی‌ها و توانمندی‌هایی هستید که طی این مقاله به بررسی اجمالی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

 

تم توانمندی رقابت:

افرادی که در این دسته‌بندی از انواع تم توانمندی کلیفتون قرار می‌گیرند، دائماً در حال مقایسه و بررسی توانایی‌ها و همچنین عملکرد خود با دیگران هستند.

آنان دائماً در تلاش هستند تا در رقا بت‌ ها شرکت کنند و قطعاً در تلاش خواهند بود که مقام اول را به‌دست بیاورند.

جالب است بدانید که اگر از دیگران پیشی نگیرند و با دیگر افراد رقابت نکنند، این موضوع که هدف آنان چقدر ارزش دارد و چقدر در خصوص آن تلاش کرده‌اند، هیچ اهمیتی نخواهد داشت و قطعاً احساس پوچی خواهند کرد.

هیچ حسی برای آنان بهتر از آن نخواهد بود که پیروز میدان باشند! لازم به ذکر است که این دسته از افراد ذاتاً برای برنده شدن مسابقه می‌دهند و نه برای سرگرمی یا چیز دیگری!

بسیاری از افراد، آن‌ها را فردی خواهند دید که دائماً در حال جنگیدن با افراد هستند؛ در صورتی اصلاً این‌طور نیست و آنان به‌منظور جنگیدن دست به رقا بت نمی‌زنند.

افرادی که از مقادیر بالایی از تم توانمندی رقابت یا همان رقابت‌جو برخوردارند، دائماً پیشرفت خود را نیز با دیگران مقایسه می‌کنند. این افراد با تمام وجود تلاش می‌کنند تا در جایگاه و مقام اول قرار گرفته و رقبای خود را شکست دهند.تم توانمندی رقابت:

 

 

پیشنهاد ما به شما:

در راستای تم توانمندی رقابت، به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • در ابتدا حتماً به یاد داشته باشید که کار و شغلی را انتخاب کنید که بتوانید در آن معیار مقایسه، دستیابی به اهداف و رقا بت را تجربه کنید.
  • سعی کنید روزانه به خودتان و همچنین عملکردتان امتیاز دهید و بررسی کنید که در کجا قرار گرفته‌اید.
  • توجه داشته باشید که شما حتماً می‌بایست یک معیار اندازه‌گیری برای کارهایتان تعریف کنید.
  • جالب است بدانید که در دنیای شما، هر پیروزی را باید جشن گرفت!
  • سعی کنید در پی پیدا کردن دوستانی باشید که مثل شما اهل رقا بت هستند.
  • سعی کنید کارها و امور معمولی را به کارهای رقا بتی تبدیل کنید؛ چرا که این‌گونه خروجی بهتری خواهید داشت.
  • حتماً حتماً حتماً برای شکست‌های احتمالی مسیری که در پیش دارید، استراتژی داشته باشید؛ چرا که این‌گونه شما می‌توانید به‌سرعت به‌سراغ کارهای بعدی‌تان بروید.
  • حتماً اشخاصی که از دیدگاه شما موقعیت بالایی دارند را انتخاب کنید و پیشرفت خود را نسبت به آنان بسنجید؛ چرا که این مقایسه تا حد بسیار زیادی به شما انرژی برای حرکت خواهد داد.
  • اجازه دهید دیگران بدین موضوع آگاه شوند که رقابت به معنای پس زدن دیگران نیست و رضایت شما و افرادی که از این تم توانمندی برخوردارند، زمانی حاصل خواهد شد که با افراد قوی و برنده رقابت کنید.

۳ ویژگی بارز تم توانمندی رقابت:

۳ ویژگی بارز تم توانمندی رقابت:

  • دائماً در حال مقایسه کردن هر امور و موضوعی از خود با دیگران هستند.
  • علاقۀ بسیار زیادی به مسابقه با دیگران دارند.
  • دائماً در حال بررسی عملکرد دیگران هستند.

۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی رقابت:

۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی رقابت:

کلام آخر:

اگر متناسب با موارد ذکر شده طی این مقاله بدین موضوع پی برده‌اید که شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که از تم توانمندی رقابت برخوردارید، به شما تبریک می‌گوییم! چرا که شما می‌توانید در بسیاری از مشاغل و حوزه‌ها به مقام اول دست یابید.

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “21: تم توانمندی رقابت (Competition) کلیفتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *