استعدادیابی

28:تم توانمندی معتقد (Belief) کلیفتون

تم توانمندی معتقد (Belief)

تم توانمندی معتقد (Belief)

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که یکی از ۵ نقطه قوت شما “معتقد” است، دارای بسیاری از ویژگی‌ها و توانمندی‌هایی هستید که طی این مقاله به بررسی اجمالی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

تم توانمندی معتقد:

تم توانمندی معتقد:

افرادی که در این دسته‌بندی از انواع تم توانمندی کلیفتون قرار می‌گیرند، ارزش‌هایی دارند که به‌نوعی می‌توان گفت تغییرناپذیر هستند؛ البته حق هم دارند! چرا که دقیقاً همین ارزش‌ها هستند که هدف مشخصی برای زندگی آنان تعیین می‌کند و در آنان انگیزه و همچنین شور و شوق عظیمی شکل می‌دهد تا استوارتر در مسیرشان گام بردارند.

آنان اعتقادی به‌شدت قوی و همچنین ارزش‌های بسیار اصیل و ماندگاری دارند؛ اما لازم به ذکر است که موضوع این ارزش‌ها ممکن است برای هر معتقدی متفاوت باشد. جالب است بدانید این ارزش‌ها اغلب خانواده محور، معنوی، اخلاقی و مسئولیت‌پذیری است.
دیدگاه این دسته از افراد، آن است که موفقیت چیزی بیش از پول و اعتبار است؛ دقیقاً به همین جهت است که دائماً به‌دنبال کار و شغلی هستند که با ارزش‌های فردی‌شان هم‌خوانی داشته باشد و به قولی به زندگی‌شان معنا ببخشد.

افرادی که از مقادیر بالایی از تم توانمندی معتقد برخوردارند، ارزش‌هایی بنیادین و اساسی دارند که به‌هیچ‌وجه حاضر به تغییر و دست کشیدن از آن‌ها نیستند.

 

پیشنهاد ما به شما:

در راستای تم توانمندی معتقد، به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • در ابتدا حتماً سعی کنید به یکی از بهترین روزهای زندگی خود فکر کنید. با خود مرور کنید که در آن روز چه اتفاقاتی برای شما رخ داده است که از آن تحت عنوان بهترین روز یاد می‌کنید؟ شما با این روش قادر خواهید بود تا ارزش‌های فردی خود را مشخص کنید.
  • روزهای خوب زندگی شما، روزی خواهد بود که در جهت ارزش‌های شما باشد؛ به همین منظور شما می‌بایست به این فکر کنید که چطور می‌توانید روزهای این‌چنینی داشته باشید و به قولی برای خود چنین روزهایی را رقم بزنید.
  • توجه داشته باشید که به‌هیچ‌وجه از اعلام و بیان ارزش‌های خود هراسی نداشته باشید؛ چرا که این موضوع به شما کمک می‌کند تا به دیگران نشان دهید و اثبات کنید که با چه شخصی طرف هستند.
  • کارها و مشاغلی را انتخاب کنید که بیشترین سازگاری را با ارزش‌های شما داشته باشد. برای مثال: سازمان‌ها و نهادهایی که فعالیت‌های اجتماعی انجام می‌دهند، می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما محسوب شود.
  • با اشخاصی که از ویژگی آینده‌نگری برخوردارند، اقدام به تشکیل یک تیم جدید کنید؛ چرا که این دسته از افراد می‌توانند به شما تصویری از مسیری که بر مبنای ارزش‌های شما ترسیم شده است را نشان دهند.
  • سعی کنید این موضوع را بپذیرید که دیگران ممکن است ارزش‌هایی متفاوت از ارزش‌های شما داشته باشند؛ پس به‌هیچ‌وجه ارزش‌های خود بر دیگران تحمیل نکنید.

۳ ویژگی بارز تم توانمندی معتقد:

۳ ویژگی بارز تم توانمندی معتقد:

  • این دسته از افراد تا حد بسیار زیادی به عقایدشان پایبند هستند.
  • افرادی به‌شدت خانواده دوست هستند.
  • از کمک کردن به دیگران لذت بسیار زیادی خواهند برد.۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی معتقد:

۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی معتقد:

  • تدریس
  • امور امدادی مثل: هلال احمر
  • پرستار

 

کلام آخر:

اگر متناسب با موارد ذکر شده طی این مقاله بدین موضوع پی برده‌اید که شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که از تم توانمندی معتقد برخوردارید، به شما تبریک می‌گوییم! چرا که شما قادر هستید به‌خوبی از ارزش‌های خود حفاظت کرده و به آن‌ها پایبند باشید.Clifton believer.5

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *