استعدادیابی

1:تم توانمندی تحلیل‌گر (Analytical) کلیفتون

تم توانمندی تحلیل‌گر (Analytical)

تم توانمندی تحلیلگر (Analytical)

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که یکی از ۵ نقطه قوت شما “تحلیل‌گر” است، دارای بسیاری از ویژگی‌ها و توانمندی‌هایی هستید که طی این مقاله به بررسی اجمالی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

تم توانمندی تحلیل‌ گر:

افرادی که در این دسته‌بندی از انواع تم توانمندی کلیفتون قرار می‌گیرند، دائماً به‌دنبال دلایل هستند و قادرند به تمامی عواملی که می‌تواند بر روی یک وضعیت تأثیرگذار باشد، به‌طور هم‌زمان فکر کنند و تمام جوانب آن را در نظر بگیرند.

جملۀ “آن چه که می‌گویی را اثبات کن” یکی از پرکاربردترین جملات آنان محسوب می‌شود.

این دسته از افراد، اغلب علاقۀ بسیار زیادی به داده‌ها دارند و دائماً سعی بر آن دارند که به کمک داده‌ها اقدام به کشف الگوها و ارتباطات کنند.

تم توانمندی تحلیل‌گر:

افرادی با تم توانمندی تحلیل‌ گر در چه اموری خواهند درخشید؟

این دسته از افراد، در اموری همچون تحلیل داده، یافتن الگوها، نیازها و فرایندها، سازماندهی ایده‌ها و… به نبوغ خاصی دست خواهند یافت. تمامی موارد ذکر شده، به حوزه‌هایی از جمله تحلیل کسب و کار، نیازسنجی کسب و کار، پروژه‌های تحقیقاتی و مدیریت ریسک و… منتهی خواهند شد.

افرادی با تم توانمندی تحلیل‌گر در چه اموری خواهند درخشید؟

پیشنهاد ما به شما:

در راستای تم توانمندی تحلیل‌گر، به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • در هر حوزۀ شغلی که مشغول به کار هستید، در ابتدا منابع اطلاعاتی مرتبط با خود را حتماً شناسایی کنید؛ چرا که وقتی کتاب‌ها، وب‌سایت‌ها، مقالات و… در نزد شما باشند، بهتر عمل خواهید کرد.در راستای تم توانمندی تحلیل‌گر، به شما پیشنهاد می‌کنیم:
  • توجه داشته باشید که برقراری ارتباط با متخصصین و تحلیل‌گران رشته‌ای که در آن مشغول به کار هستید، تأثیر بسزایی بر دانش و اطلاعات شما خواهد گذاشت. لازم به ذکر است که آن دسته از افرادی که منطق آن‌ها را تحسین می‌کنید، گزینۀ بسیار مناسبی برای برقراری ارتباطات گسترده خواهند بود.
  • حتماً سعی داشته باشید تا روشی برای ارائۀ تحلیل‌های خود در نظر بگیرید. نوشتن، بحث‌های گروهی، سخنرانی‌ها و… می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد.
  • در تلاش باشید تا تحلیل‌هایی که ارائه می‌کنید، برای سایر افراد کاربردی باشد. توجه داشته باشید که درصورتی‌که قادر به ارائۀ تحلیل‌های کاربردی نیستید، حتماً با شخص و یا اشخاصی در تعامل باشید که بتوانند در این زمینه به شما کمک کنند تا از تئوری به عمل و از تفکر به اجرا برسید.
  • حتماً حتماً حتماً به افرادی که از ویژگی استراتژیک، باور، همدلی برخوردارند، گوش فرا بدهید؛ چرا که قابلیت‌های این افراد قابل‌اندازه‌گیری نیست و نکات بسیار ارزشمندی را به شما انتقال خواهند داد.

۳ ویژگی بارز تم توانمندی تحلیل‌ گر:

  •  افرادی بسیار آینده‌نگر هستند.
  • دائماً اطلاعات را بررسی و سازماندهی می‌کنند.
  • افرادی به‌شدت ریسک‌پذیر هستند و به‌خوبی مدیریت ریسک می‌کنند.

۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی تحلیل‌ گر:

  • بورس
  • امور تحقیقاتی
  • مشاور کارآفرینی

۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی تحلیل‌گر:

کلام آخر:

یکی از ویژگی‌های بسیار جالب این دسته از افراد، آن است که با افرادی که از ویژگی فعال‌کننده برخوردارند، تیم بسیار عالی تشکیل خواهند داد.

به‌طورکلی، افرادی با تم توانمندی تحلیل‌گر، اغلب در مواجهه با موضوعات مختلف به‌دنبال یافتن دلایل و علل ایجاد کنندۀ آن هستند و در آخر این دسته از افراد، می‌توانند از تمام عوامل تأثیرگذار بر یک موضوع را در نظر گرفته و تماماً به آن فکر کنند.

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “1:تم توانمندی تحلیل‌گر (Analytical) کلیفتون

نظرات بسته شده است.