استعدادیابی

33:تم توانمندی مسئولیت‌پذیری (Responsibility) کلیفتون

تم توانمندی مسئولیت‌پذیری (Responsibility)

تم توانمندی مسئولیت‌پذیری (Responsibility)

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که یکی از ۵ نقطه قوت شما “مسئولیت‌پذیری” است، دارای بسیاری از ویژگی‌ها و توانمندی‌هایی هستید که طی این مقاله به بررسی اجمالی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

 

تم توانمندی مسئولیت‌پذیری:

افرادی که در این دسته‌بندی از انواع تم توانمندی کلیفتون قرار می‌گیرند، نسبت به هر آن چیزی که می‌گویند مسئول هستند. آنان تا حد بسیار زیادی به ارزش‌هایی همچون وفاداری، صداقت و پایداری، متعهد هستند.

جالب است بدانید که آنان اغلب احساس می‌کنند که به دنبال‌کردن کار و یا اموری تا به اتمام رساندن آن تعهد دارند و در صورتی که به هر دلیلی نتوانند آن کار را به ثمر برسانند، قطعاً نه‌تنها با یک عذرخواهی همه چیز برایشان تمام نخواهد شد؛ بلکه شروع به جست‌وجوی شیوه‌های دیگری برای انجام آن کار خواهند کرد.

جا دارد عارض شویم که این دسته از افراد، باید به خود افتخار کنند که تا این حد باوجدان و قابل‌اعتماد هستند. افرادی که از مقادیر بالایی از تم توانمندی مسئولیت‌پذیر برخوردارند، دغدغۀ بسیار زیادی برای درست انجام دادن و همچنین تکمیل کردن وظایف خود دارند و هنگامی که مسئولیت انجام کاری را می‌پذیرند، به‌هیچ‌وجه تا زمانی که آن کار را به بهترین شکل ممکن انجام نداده‌‌اند و به پایان نرسانده‌‌اند، آرام نخواهند گرفت.

تم توانمندی مسئولیت‌پذیری:

پیشنهاد ما به شما:

در راستای تم توانمندی مسئولیت‌پذیری، به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • یکی از ویژگی‌های بسیار جالب و جذاب شما آن است که کار نیمه‌تمام برایتان هیچ معنایی نخواهد داشت!
  • حتماً در محیط کاری خود، تأکید ویژه‌ای روی موضوع مسئولیت‌پذیری خود داشته باشید؛ چرا که این موضوع می‌تواند موضوعی باشد که دیگران و حتی مدیر مجموعه، شما را با آن بسنجند.
  • سعی داشته باشید تا به‌صورت داوطلبانه مسئولیت‌های گوناگون را بپذیرید؛ چرا که تجربیات شما در کنار مسئولیت‌پذیری‌تان می‌تواند ترکیب فوق‌العاده‌ای برای کارهایتان بسازد.
  • توجه داشته باشید که هیچ نیازی نیست که شما در طول یک پروژه، تحت کنترل باشید و به قولی مورد نظارت قرار بگیرید؛ حتی مدیر شما با آگاهی از این موضوع، می‌تواند با خیال راحت انجام امور را به شما بسپارد.
  • حتماً به‌خاطر داشته باشید که جواب “خیر” هم وجود دارد! اگر نتوانید در صورت نیاز نه بگویید، آنگاه ممکن است دچار مشکل شوید؛ چرا که قرار نیست از پس انجام هر کاری بربیایید؛ به همین منظور این احتمال وجود دارد که با کارهای نیمه‌تمام روبه‌رو شوید که برخلاف اصول عقاید شما است.

۳ ویژگی بارز تم توانمندی مسئولیت‌پذیری:

۳ ویژگی بارز تم توانمندی مسئولیت‌پذیری:

  • افرادی به‌شدت وظیفه‌شناس و وظیفه محور هستند.
  • وجدان کاری به‌شدت بالایی دارند.
  • اغلب در انجام کارها و اموری که توان انجام آن را به‌طور کامل در خود ببینند، داوطلب هستند.

۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی مسئولیت‌پذیری:

۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی مسئولیت‌پذیری:

کلام آخر:

اگر متناسب با موارد ذکر شده طی این مقاله بدین موضوع پی برده‌اید که شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که از تم توانمندی مسئولیت‌پذیری برخوردارید، به شما تبریک می‌گوییم! چرا که شما قادر هستید به‌خوبی از پس مسئولیت‌های بسیار سنگین و جدی بر بیایند و به‌خوبی آن‌ها را به ثمر برسانند. مسئولیت‌پذیری:

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “33:تم توانمندی مسئولیت‌پذیری (Responsibility) کلیفتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *