کسب و کار

7 عامل موفقیت کسب و کار اینترنتی

عوامل موفقیت در کسب و کار اینترنتی

با زندگی شهری و مشغله‌هایی که اکثر افراد درگیر آن هستند، دیگر وقتی برای حضور در فروشگاه‌ها یا گرفتن خدمات به صورت حضوری ندارند. همین مسئله باعث شده که بیش‌تر کسب و کارها به سمت آنلاین شدن برود. بنابراین نیاز هر فروشگاه و یا هر کسب و کاری است که بتواند در فضای مجازی یا همان اینترنت خود را معرفی و فروش خود را داشته باشد. اما وقتی افراد تصمیم می‌گیرند دست به کسب و کارهای اینترنتی بزنند لازم است چه نکاتی را بدانند؟

پیشنهاد می شود مدلهای کسب و کار اینترنتی را مطالعه نمایید.

عوامل موفقیت در کسب و کار اینترنتی

عوامل موفقیت در کسب و کار اینترنتی چیست؟

همیشه اول هر راهی همه افراد به رؤیای بزرگ خود فکر می‌کنند و شوق و شور باعث حرکت آن‌ها می‌شود. اما به مرور زمان با سخت شدن کارها دلسرد و ناامید می‌شوند. در مورد کسب و کارهای اینترنتی هم بدین شکل است، ابتدای کار همه فکر می‌کنند با یک کار ساده و آسان طرف هستند. اما با گذشت زمان متوجه می‌شوند که این کار هم فوت و فن خودش را دارد و لازم است مهارت‌هایی در این زمینه داشته باشند.

ما در این مطلب سعی داریم شما را با عوامل موفقیت در کسب و کار اینترنتی آشنا کنیم.
در این مقاله نکته موفقیت در کسب و کار آنلاین آورده شده است که در صورت رعایت آن‌ها، شما به اهداف خود می‌رسید.

1- برای کسب و کار خود نامی به یادماندنی و بی‌ نظیر انتخاب کنید

یکی از زمان‌برترین کارها انتخاب نام یک کسب و کار است. این تجارت قرار است سال‌ّها با شما باشد پس آن را مانند فرزند خود در نظر بگیرید و نامی مناسب برایش انتخاب کنید. نامی که در حافظه بماند و از همه مهم‌تر مرتبط با کسب‌وکار باشد.
برای انتخاب نام مناسب می‌توانید با دوستان یا شرکای خود از روش طوفان فکری استفاده کنید. یادتان باشد این قسمت مهمی از آینده کسب وکار اینترنتی شما را می‌سازد.

برای پیدا کردن یک اسم مناسب می‌توانید این سه سؤال را از خود بپرسید.
• می‌خواهید اسم چه چیزی را به مخاطب منتقل کند؟
• مردم راحت آن را به یاد می‌آورند؟
• برای مشتری یا مخاطب هدف شما این نام چه معنی دارد؟

با وجود همه این سؤال‌ها یادتان باشد که این نام باید کوتاه، ساده و گیرا باشد. به صورت عامیانه آن، راحت در دهان بچرخد. هر روز هزاران اسم به گوش مشتری می‌رسد، پس نامی انتخاب کنید که در خاطر بماند. این یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در کسب و کار اینترنتی است.

موفقیت در کسب و کار اینترنتی

2- خودتان باشید

در یک کسب و کار اینترنتی اصیل باشید. کسب و کار شما نشان دهنده خود شماست. این که کسب و کار بزرگ دارید یا کوچک مهم نیست، مهم این است که دیگران از برند شما چه درکی می‌کنند. مردم دوست دارند با افرادی که آن‌ها را می‌شناسند و دوستشان دارند تجارت کنند. حتی مردم وقتی می‌خواهند از شرکت‌های بزرگ خرید کنند دوست دارند تا با آن‌ها ارتباط برقرار شود.

شما باید اصیل باشید و برای این کار لازم است خودتان باشید. فقط شما می‌دانید چه چیزی برای شما و مشتریان خود مفید است و برای این کار لازم نیست از کسی تقلید کنید. به کسب و کارهای اینترنتی خیلی انسانی نگاه کنید. لازم است شما بتوانید محصول یا خدمات خود را به مشتری ارائه دهید و او را وفادار به خود کنید.

مطالب پیشنهادی:   ایمیل مارکتینگ چیست؟ + 13 نکته کاربردی بازاریابی ایمیلی

3- بر فاکتور “واو” در تولید محتوا تمرکز کنید

طراحی زیبا در سایت و شبکه‌‌های اجتماعی اهمیت دارد، ولی شما باید بتوانید مخاطب خود را در صفحه نگه دارید و این کار فقط با محتوای خوب صورت می‌گیرد.
برای انتشار محتوای خود تقویم داشته باشید و برای ایجاد این تقویم وقت و زمان بگذارید. خیلی مهم است که در چه زمانی محتوا منتشر می‌کنید. کاری کنید که مخاطب پس از خواندن مطلب شما یک واو جانانه بگوید و در صفحه شما بماند. محتوا نقطه قوت شماست آن را خیلی جدی بگیرید.

4- تمرکز خود را بر روی خدمت بگذارید، نه فروش

به پول فکر نکنید. تمرکز خود را بر روی خدمتی که ارائه می‌دهید بگذارید. پول همیشه از نشان دادن صحیح و اصولی مزایای محصولات شما به مشتری به دست می‌آید. خدمت عالی به همراه خود پول می‌آورد.

5- مخاطبین خود را فراموش نکنید.

این ساده‌ترین و مهم‌ترین نکته کسب و کار اینترنتی است. آیا افراد خاصی به دنبال محصول یا خدمات شما هستند؟ آن‌ها وقتی به محصول شما نگاه می‌کنند به دنبال چه ویژگی‌هایی می‌گردند؟ از مشتریان خود نظر بپرسید و ببینید چه نیازهایی دارند. نظرات آن‌ها مهم‌ترین نقطه برای رشد کسب و کار شماست.

اگر میخواهید درمورد کسب و کار های موفق بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله کسب و کار موفق در ایران را مشاهده کنید.

عامل موفقیت در کسب و کار اینترنتی

6- در شبکه‌ های اجتماعی فعال باشید.
شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در رشد کسب و کار اینترنتی شما دارند. فعالیت در این شبکه‌ها، انتشار محتوای مناسب، تعامل با مخاطب هدف از اصول یک کسب و کار موفق است. مردم وقت زیادی را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند باید بتوانید در همین سرگرمی‌ها مشتریان خود را پیدا کنید و به کسب وکار خود جذب کنید.

مطالب پیشنهادی:   رسالت شغلی چیست؟ | بررسی 0 تا 100 کاربرد رسالت شغلی

7- هدف گذاری کنید
خیلی مهم است که برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی خود هدف داشته باشید. داشتن هدف مانند در درست گرفتن قطب نما در سفر است. شما می توانید در هر جای سفر مسیر خود را تشخیص دهید.
برای خود هدف منطقی و از همه مهمتر دست یافتنی تعریف کنید. اهداف بلند مدت و کوتاه مدت داشته باشید و بر اساس آن‌ها قدم بردارید. مهم است که برای هدف های خود بازه زمانی تعیین کنید. تا در صورتی که نتوانستید به آن دست یابید علت‌های آن را بررسی کنید.

هزاران نکته دیگر برای شروع یک کسب و کار اینترنتی نیاز است و عوامل موفقیت در کسب و کار اینترنتی بسیار زیادند. اما مهم‌تر از همه این است که شروع کنیم. دست به کار شویم و در مسیر این راه یادگیری را فراموش نکنیم. در مورد ” دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی ”  نیز بیشتر بدانید.

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “7 عامل موفقیت کسب و کار اینترنتی

نظرات بسته شده است.